PAUSE HERE

Tuesday, October 11

Kesempurnaan...

terkadang merasakan hidup ini terlalu kejam.. kejam tuk aku yang begitu jauh dari kesempurnaan.. tapi betulkah kesempurnaan itu menjaminkan kebahagian? entah.. jawapan itu memang ternyata tak ada pada aku yang begitu jauh dari kesempurnaan ni.. namun yang pasti.. mereka yang mengejar dan bangga mempamerkan kesempurnaan ini terkadang mengguris hati ini.. meranapkan hati manusia2 yang begitu jauh dari kesempurnaan.. sedarkah mereka?? tidak.. kerana mereka terlalu sibuk berbangga dengan kesempurnaan itu..

aku penat.. aku letih.. hidup dalam dunia orang sibuk mengejar kesempurnaan ini.. wal hal aku tau sebilangan besar kesempurnaan itu hanyalah paparan luaran.. tapi siapa peduli di zaman yang mementingkan visual hari ini.. makanya semakin terhumban ke dalam gaunglah manusia2 serba tidak sempurna ini..

jadi salah aku kah jika meminggirkan diri dari dunia sempurna mereka.. salah aku kah jika semakin berputus asa.. maafkan aku jika ini umpama tidak mempercayai qada dan qadar.. tapi sedarkah sebab kau.. kau.. dan kau... semua ini berlaku.. maafkan hamba Mu yang serba tidak sempurna ini ya Allah...

2 comments:

  1. Bila mana orang sudah tidak mempedulikan kita, saat itulah kebebasan bagi diri kita... Bersabarlah...

    ReplyDelete