Friday, October 28

k . a . w . a . n . #5ivers

kawan.. teman.. rakan.. bff.. sedar x sedar mereka ni juga antara warna warni yang menyerikan lagi hidup kita..  dulu masa sekolah aku memang x ramai kawan.. ramai kate takut nak teguq sebab muka aku garang.. ade macam gaya-gaya nak telan orang haha... n mummy plak tambah yang aku ni mmg mahal dengan senyuman... kenape ek? entah la.. aku pon x sure... maybe sebab perjalanan hidup zaman kekanak n remaja aku x berape nak membahagiakan macam dalam novel kot... bila tersedar.. sejak tu la aku mula berenti baca novel jiwa2 nie... palsu semua nya.. haha..

zaman berlalu.. masa beredar... zaman remaja pon dah semakin jauh meninggalkan aku.. bila kaji2 balik.. kebanyakan member2 yang agak ngam sket ngan aku biasanya orang aquarius jugak.. x pun yang lahir dalam bulan january - february... kekonon macam soulmate la pulak kan.. mungkin sebab.. orang2 aquarius je faham perangai masing2 yang kepala angin n tetiba bak ombak menghempas pantai.. so dont play play ar... nampak tenang... kengkadang boleh jadi tsunami tau..

kengkadang jeles tengok orang yang ade ramai kawan ni... g travel sesame.. celebrate tarikh2 penting sesame... tapi aku?? cam lonely giler.. memang xde orang nak kawan ngan aku ker.. huhu sedihkan.. tapi lately.. aku rasa hidup aku mula ceria balik... sebab nyer...


sejak2 umur semakin matang ni.. x tau la bermula dari mana.. aku mula rapat balik dengan kawan2 masa sama2 masuk ke alam remaja.. kawan yang aku habiskan masa 3 tahun melewati zaman sekolah menengah.. walaupun sekarang kebanyakan nye dah berubah hampir 89%.. x tau kenape.. masih sekepala macam dulu.. kengkadang throwback balik kenangan masa kat maktab dulu... bongkar cerita2 lama... share ilmu2 dalam kepakaran masing2.. membahan sesama sendiri.. sangat comel.. hehe..

lumrah manusia la kalau terkadang ada terasa hati atau terlanjur bicara tanpa sedar.. tapi belajar untuk menerima pendapat dan pandangan orang dan cuba menerima sesuatu dengan lebih positif dapat membantu kita mengharungi semua tu tanpa merenggangkan semula tali ukhuwah ni.. sayang tau.. sedar tak sedar.. persahabatan putus-sambung ni dah hampir 19 tahun... kalau nak ikut dah nak amik stpm dah.. hehe..

tq #5iver.. walaupun antara kita ramai dah yang berubah status... husband.. wife.. mother.. father.. n ramai yang dah belajaq sampai dapat PHD pon.. huh.. rajin gila belajaq... dan tentunya ramai jugak yang dah berjaya dengan kerjaya yang hebat2.. semua2 tu x membataskan persahabatan kita.. siap boleh kongsi ilmu n pengalaman satu sama lain lagi... n ade juga sebilangan rakan yang telah meninggalkan kita.. semoga roh mereka dicucuri rahmah oleh-Nya.. al-fatihah..

aku harap... persahabatan ini akan kekal.. ok sayang korang ketat2.. muah...




No comments:

Post a Comment