Monday, January 11

langit cinta..

ku bermohon.. bawah langit-Mu..
itu saja.. daya termampu..
kerna cinta.. sekuat manapun..
takkan melepasi.. cinta-mu yg suci..

dalam hidup nie semua orang nak dicintai dan mencintai.. cinta juga yang menambah warna-warna dalam kehidupan.. tapi x semua cinta berakhir dengan kebahagiaan... kerna cinta kadang kala mengundang penderitaan.. namun hanya ada satu saja cinta yang paling agung... cinta kepada Allah...

hati ini.. pedih menanti..
mengharapkan.. kasih kembali..
semua cinta.. yang telah ku beri..
hanya kepadanya.. tak mungkin berganti..

betul kata orang... jangan memberi cinta sepenuh hati... simpan sedikit untuk diri sendiri.. kerana jika mendung berarak tiba.. kita masih punya kekuatan tuk berdiri kembali.. cinta mmg sukar tuk ditukar ganti.. sungguhpun ia kembali.. pasti masih terkesan di hati..

memang dia yang ku cinta..
sungguh tak pernah ku sangka..
hadir membelai jiwa dengan ikhlas..
tulus hatinya..

cinta kadang tiba tanpa kita sedar... cinta juga mungkin dari hati insan yang tak pernah kita jangka.. adalah lebih mudah menerima cinta dari insan yang menyintai kita... daripada menunggu cinta dari insan yang kita cintai... kerna lebih mudah memujuk hati sendiri berbanding hati insan lain..

pulangkan dia padaku..
tak tertanggung merindu..
biarkan kami hidup..
di bawah langit cinta-Mu..

kalau sudah ditakdirkan dia bukan untuk kita.. x usah dirayu.. x usah ditunggu.. kerna melepaskan bukan bererti berakhir sudah keceriaan hidup.. mungkin dengan melepaskan adalah jalan yang terbaik untuk kedua-dua pihak... kadang kala seseorang ditakdirkan hanya singgah sebentar dalam hati kita.. dan bukan untuk selamanya.. dari situ kita perlu belajar erti ke redhaan..

jika bukan dia.. cintaku ini..
ambillah kembali.. dari hati..

aku tak pernah kuat seperti mana yang digambarkan.. sebab itulah bagi aku... jika dia bukan takdirku.. Kau ambillah rasa itu.. Kau hilangkan lah dia dari hati ku.. dan aku mohon.. dia takkan muncul lagi dalam kamus hidupku... walau pun di dalam mimpi..


No comments:

Post a Comment