Sunday, January 3

cerita di batu kurau..

Tarikh :  31 disember 2015 - 1 january 2016
Venue : batu kurau, perak

penutup  tahun 2015 n pembuka tahun 2016 baru ni di batu kurau... first time sambut new year kat luar kl okey... haha macam sambut la sangat kan... okey... cerite nya... khamis tengah hari tu aku ngan zai bertolak ke batu kurau... n kami sampai kat rumah meha time maghrib... wah sepanjang jalan dr pekan batu kurau ke rumah meha sangat suasana kampung... kiri kanan pokok menghijau... tambah teruja pokok durian sepanjang jalan.. tapi sayangnya bukan musim lagi..

khamis malam tu meha berinai... after family daus balik lepas makan malam.. meha pon start la berinai... sementara tu aku.. zai n kawan2 meha dok mengisi bunga teloq n cucuk bunga pahar... best2.. kawan2 meha sangat la ramah.. mcm dh lama kenal... makcik2 n cousin2 meha pon ramah2 juge...

  

kalau ikut perancangan awal.. aku ngan zai akan stay kat homestay... tapi last minute.. aku ngan zai tido kat rumah meha je.. tido bilik pengantin we olls mlm tu... sejuk... suasana kampung sangat tenang n tenteram..

sedar pagi tu time meha masuk bilik nak solat.. ingat ke dah abis awal mandi... rupe2nye org lain semua dah mandi lagi awal.. hehe... sambil2 tgk meha bersiap... kitorang pon bersiap2 jugak... sbb nyer meha dapat tiket awal nikah awal tahun baru... pukul 9.15 am kitorang gerak ke masjid... dalam kul 10 gitu.. majlis akad nikah berlangsung.. maha berubahlah status meha kepada puan...


alhamdulillah.. dengan sekali lafaz je meha n daus dengan rasmi nyer jadi suami isteri..


alamak.. tetido pulak dalam gambar.. hehe... baju meha snagat cantek okey.. simple but sweet sangat..


untuk mas kawen.. daus bagi gelang.. cincin pun ade jugak... acara sarung cincin ni buat kat rumah.. maybe sebab hari jumaat jugak kot.. orang nak siap2 untuk solat jumaat dekat masjid.. comel sangat daus n meha...



sementara orang dok siap2 nak solat jumaat... sempat jugak kitorang berselfie n bergambar ngan pengantin gojes nie... harap meha n daus melayari perkhawinan nie dengan kebahagiaan.. n moga dikurniakan baby yang comel2.. n bahagia till jannah... love love..


No comments:

Post a Comment