PAUSE HERE

Monday, March 23

M O V E - O N . . .

QUARANTIN COVID19 -- day-6 --
sehingga 1am  --  10 death..

~~~~~~~~~~   ♤♤♤  ~~~~~~~~~~

move on... kenapa orang susah untuk move on? ala susah ape... patah tumbuh hilang berganti kan.. ye memang.. tp yg mengganti tu x kan sama dh macam yang dulu.. meski pon mungkin yang mengganti tu masih orang yg sama... namun keadaannya akan tetap berbeza... its like a chinese doll... once broken.. it will never be the same anymore... sebab semua ni berkaitan dengan hati... berkaitan dengan perasaan.. dan berkaitan dengan kepercayaan... sebab andai kepercayaan tu dah dikhianati... sukar dan hampir mustahil untuk diubati...

macam mana kita nak bergerak ke hadapan sedangkan memori semalam masih menemani tidur malam kita... segala bahan bukti peristiwa masih terpatri dlm album gambar... terlakar dalam lukisan hidup.. dan masih tersimpan rapi dalam kotak bawah katil kita.. haha.. kenapa x buang je... entah.. sayang ke?.. entah.. x move on lagi ke?.. entah la.. dia mungkin dah tak ingat sebab dia dah ada banyak memori baru yang lebih indah... aku? mungkin kadang masih dihantui memori silam yang x berapa nak indah tu sebab xde memori baru yang indah kot..

cerita aku... cerita kau... cerita kita... bukan lah seindah cerita mereka.. tapi aku nak ucap terima kasih atas cerita yang kau cipta dan kau tamatkan ni... walau setelah 2 tahun ko request friend kat fb baru aku perasan... maaf aku x nak dah ada kau dlm jalan cerita hidup aku lepas ni... karang lah cerita hidup kau supaya lebih indah dari cerita kita dulu... sekali lagi terima kasih..

waktu terasa semakin berlalu... tinggalkan cerita tentang kita..
akan tiada lagi kini tawamu senyummu.. tuk hapus semua sepi di hati..

kau sangat jarang ketawa.. hanya tersenyum.. 
sebab yang kuat ketawa tu aku..

ada cerita tentang aku dan dia.. dan kita bersama saat dulu kala..
ada cerita tentang masa yang indah.. saat kita berduka.. saat kita tertawa.. 
teringat di saat kita tertawa bersama.. ceritakan semua tentang kita..

cerita kita hanya kita yang tahu.. sebab andai bersua.. kau diam seribu bahasa..
hanya senyum dan tersenyum.. sebab cerita kita kau kias dengan lagu2..
kau karang madah pujangga dengan ayat2 sms..
itu lah Cerita Tentang Kita..

No comments:

Post a Comment