PAUSE HERE

Thursday, March 26

K A W A N . . .

kawan.. rakan.. sahabat.. semua orang mesti ada individu yang dipanggil kawan kan.. selain keluarga.. kawan la tempat kita berkongsi minat.. cerita.. pengalaman dan macam2 la.. dalam memilih kawan ni.. dalam kita sedar atau tidak.. sebenarnya ade chemistry yang buatkan kita boleh rapat dengan seseorang... mungkin sebab sama perangai... jenis darah yang sama.. zodiac yang sama... or anak no berape.. lawak kan.. tapi seriously.. yes.. kalau x percaya cuba korang check balik kawan2 korang.. tapi aku rasa formula ni x valid untuk kawan alam maya korang... sbb bagi aku.. kawan alam maya ni.. banyak bohong daripada yang betulnya..

aku bukan jenis orang yang mudah berkawan.. sebab dari pengalaman aku.. orang susah nak approach aku.. sebab kata mereka muka aku nampak sombong.. haha.. mungkin betul cakap diorang sebab sejujurnya.. aku memang jarang senyum... korang bayang la.. dah la muka tak helok.. pastu jarang pulak senyum... ko rasa orang suka nak dekatkan diri... hahaha..

tapi aku ade la beberapa orang yang aku rasa pernah sangat rapat dengan aku... kawan yang pernah aku sangat sayang... sangat care.. kenal family each other.. siap panggil mama abah lagi.. n ade antara nya sampai sekarang pun masih baik.. tapi tak la serapat dulu... mungkin jarak.. perubahan umur dan mungkin kami tidak lagi berada dalam liga yang sama macam dulu.. jadi kemesraan tu mula beralih arah kepada individu yang lebih penting...

tetiba ter emo pulak... sebab.. sorang kawan yang pernah aku kenal.. beberapa tahun jugak kami bersama.. keluarga pon agak rapat... tapi sekrang aku rasa die memang macam ignore aku.. mungkin bukan salah dia.. sebab banyak kali aku tak ambil kisah atas apa yang berlaku kat dia.. sejujurnya bukan aku sengaja... tapi jarak antara kami buatkan aku sangat terbatas.. aku bukan seorang yang sangat indipendant macam dia.. aku x yakin nak drive sendiri ke tempat2 yang aku tak familiar.. walaupun tempatnya masih dalam kl..

rasa sedih pulak.. ye la.. kalau dulu kami ade jugak berkongsi cerita... lepak sama2.. bergelak ketawa.. usik mengusik.. entah la.. mungkin tempias pkp ni jugak kot yang buat aku terhiris sket.. aku nampak dia macam tengah gembira sekrang.. nak jugak rasanya aku kongsi kegembiraan tu ngan dia.. macam kami pernah buat satu ketika dulu.. or sekurang-kurangnya die boleh respon pertanyaan aku... tu la mungkin aku kena sedar.. hubungan kami tak serapat dulu.. dan mungkin jugak status aku sebagai kawan die dah mula terpadam.. sama macam aku yang dah padam beberapa nama dalam hidup aku..

untuk awak.. honestly.. saya tumpang gembira untuk awak.. semoga semua yang awak impikan akan dipermudahkan.. rasanya kita akan semakin jauh lepas ni.. sebab pengikat hubungan kita pon dah pergi buat selamanya tahun lepas kalau x silap saya.. maaf jugak andai saya x pernah menziarah menjadi sebab terpadamnya persahabatan kita.. saya nampak awak pun memang sangat tengah gembira sekarang.. saya nak awak tau yang saya akan sentiasa doakan yang terbaik untuk awak..

terima kasih sangat sebab pernah anggap saya sebagai kawan awak..

No comments:

Post a Comment