Tuesday, June 17

kenape malas sgt nak fikir guna otak..

Lately selalu terfikir2.. kenape ye bebudak sekarang sayang betul nak guna otak n akal fikiran untuk berfikir dengan waras.. adakah bila setiap kali otak n akal fikiran digunakan untuk berfikir dengan waras maka umur mereka makin singkat sehinggakan takut untuk menggunakan kurniaan terindah tu..

 Cuba tgk jawapan nie..

 

Ni jawapan budak form 4.. bukan budak form 1.. n nie baru soklan sivik.. dah malas nak guna otak n akal.. cuba bayang kalau subjek lain yang kebanyakannya subjektif.. apa agaknya yg diorang tulis.. atau mungkin kah makhluk2 ini tidak dikurniakan akal fikiran sebaliknya nya hanya ada otak sahaja.. Korang tau kan.. makhluk lain pon dikurniakan otak.. cuma manusia diangkat lebih tinggi kerana dikurniakan akal fikiran untuk bertindak dan berfikir dengan waras.. sangat kasihan budak2 macam nie.. dah la ketandusan adab dan disiplin diri.. ketandusan intelektual lagi.. rupe pon tidak la seberapa... macam mana la nak memegang tampok negara di masa hadapan..

 #risaurisau #sedarlahwahaianakbangsa #mohonterasa

No comments:

Post a Comment